Tuesday, April 19, 2016

Aparna Rao: High-tech art (with a sense of humor)



https://www.ted.com/talks/aparna_rao_high_tech_art_with_a_sense_of_humor

[私がこの動画をおすすめする理由]
幼少期のおじに関する苦い思い出が彼女をクリエイティブなアーティストに変えました。すこし皮肉もありつつ、かわいらしく、ユーモラスな彼女の作品にあなたもくすっとなるはずです。私は2番目にでてくるピグミーがとてもお気に入りで部屋に設置したいなーとわりと真剣に考えてしまいました。

[印象的な英語表現]
So we work with a lot of technology, but we don't really love technology, because it gives us a lot pf pain in our work over years. But we use it because we're interested in the way that it can help us to express the emotions and behavioral patterns in these creatures that we create.

創造のためならテクノロジーの利用にともなう苦難すらのりこえてしまえるほどの彼女の姿勢はまさに芸術家だと思いました。

[投稿者]
苔モス

No comments:

Post a Comment