Saturday, January 30, 2016

Jane Fonda and Lily Tomlin: A hilarious celebration of lifelong female friendship



Jane Fonda and Lily Tomlin: A hilarious celebration of lifelong female friendship

https://www.ted.com/talks/jane_fonda_and_lily_tomlin_a_hilarious_celebration_of_lifelong_female_friendship



【私がこの動画をお勧めする理由】

TEDでは珍しく3人のプレゼンターが登場します。主に2人が自身の友情について語り冗談を交えながら面白く、そして熱く友達あるいは親友の存在について語っています。友達は一生ものです。私は友達に恵まれ中高大学それぞれで親友ができました。彼女たちのことを思い浮かべながらこの動画を鑑賞し、より一層彼女たちのことを大切にしようと思わせてくれました。

【印象的な英語表現】

You’re taking up our time.
「時間の無駄だ」英会話として使えるなと思った

I have my friend, therefore I am.
「我友人あり、故に我あり」
すごくかっこいいな!と思った

You know they make me stronger, they make me smarter, they make me braver. They tap me on the shoulder when I might be in need of course-correcting.
「女友達が私を強くし賢くし勇敢にさせてくれるの
私が間違っている時にポンと肩を叩いてくれるの」

Not because I’m sad but because I’m so touched and inspired by them.
「親友と一緒にいて沢山涙を流したわ
悲しさからではなく心を揺り動かされ力づけられたからよ」

どちらの言葉も胸にぐっときました

【投稿者】

進撃のメイレン


No comments:

Post a Comment