Sunday, July 26, 2015

Alaa Murabit: What my religion really says about women

Alaa Murabit: What my religion really says about women 


【私がこの動画をおすすめする理由】
Alaaさんはイスラム教徒であり、強い信仰心を持っていますが、彼女が小さい時にカナダからリビアに移住した時、彼女はイスラム教との女性の権利や独立、リーダーシップ等が厳しく制限されているのを見て驚きました。それに対して彼女はこれが本当の宗教心に当たるのだろうかと思い、以後イスラム教との女性の権利について議論や調査をしてきました。今回のTEDではリビアで感じた女性の厳しい状況の幾つかの例を交えながら、語ってくれます

【印象的だった英語表現】
 It is not easy, challenging distorted religious messaging. You will have your fair share of insults and ridicule and threats. But we have to do it. We have no other option than to reclaim the message of human rights, the principles of our faith, not for us, not for the women in your families, not for the women in this room, not even for the women out there, but for societies that would be transformed with the participation of women. And the only way we can do that, our only option, is to be, and remain, at the table.
 
歪曲した宗教のメッセージに挑戦するのは簡単じゃない。あなたは侮辱や嘲笑、脅迫に対して公正な共有を持たなければならない。私たちも人権のメッサージや私たちの宗教の原理を、私たちのためではなく、あなたの家族内の女性や、この部屋の女性、さらに外の女性のためにも取り戻さなければならない。またそれは社会にとってみれば、女性の参画とともに変わっていくだろう。今できることは一つで、みんながテーブルに残って議論し続けることだろう

【投稿者】
Shinya Moriuchi


No comments:

Post a Comment