Tuesday, December 9, 2014

Joe Landolina: This gel can make you stop bleeding instantly



https://www.ted.com/talks/joe_landolina_this_gel_can_make_you_stop_bleeding_instantly?language=en


【私がこの動画をおすすめする理由】

一瞬で止血できるジェルと言われてどのようなものを想像しますか?私は絆創膏の代わりとなるものを想像しました。しかしJoeさんが発明したジェルは体の組織の一部となって傷口を瞬時に塞いでしまうジェルだったのです。Joeさんの話しながらとても楽しそうにしている様子や観客のいきいきとした表情がとても印象的でした。ぜひ見てみてください。

【印象的な英語表現】

Now, in the time that it takes me to introduce the bleed itself, our material is able to stop that bleed, and it's because it actually goes on and works with the body to heal, so it reassembles into this piece of meat, and then the blood actually recognizes that that's happening, and produces fibrin, producing a very fast clot in less than 10 seconds.

本当に言葉とおり一瞬の出来事でした。

【投稿者】


ぷっか

【私がこの動画をおすすめする理由】
傷口を一瞬で止血する。その方法とは、、、?
驚くべき医学の進歩というものを感じさせてくれる興味深い動画です。

【印象的な英語表現】
I want you guys to imagine that you are a soldier running through a battlefield. Now, you get hit in the leg with a bullet, and instead of bleeding out in three minutes,you pull a small pack of gel out of your belt, and with the press of a button, you're able to stop your own bleed and you're on your way to recovery.

【投稿者】
Geshy GaGa

No comments:

Post a Comment